İzmir en iyi psikiyatrist

İzmir en iyi psikiyatrist sorusunun kişiye ve sorununa göre değişen birçok farklı tanımı olabilir. En iyi psikiyatri doktoru diye bir kavram çok da doğru değildir zaten. Öncelikle psikiyatrist kime denir bir bakalım. Psikiyatri uzmanı, psikiyatrist, psikiyatr hepsi aynı. Psikiyatrist olabilmek için öncelikle 6 yıllık tıp fakültesini bitirerek tıp doktoru olmanız gerekir. Ardından doktorlar arasında yapılan TUS sınavı kazanılarak psikiyatri tercihi yapılmışsa tıp fakültesi üzerine 5 yıl süren asistanlık eğitimi ve ardından girilen uzmanlık sınavı sonrası psikiyatrist olunur.

İzmir’de en iyi psikiyatrist araması yaptığınızda karşınıza çıkacak her isim bu eğitimleri tamamlamış olan tıp doktorlarıdır.

İzmir en iyi psikiyatrist

"İzmir en iyi psikiyatrist" arama sorgusunu  internette yapan bir kişinin dikkate alması gereken konuları kısaca özetleyelim. Her psikiyatri hekimi ruh sağlığı sorunları ile ilgilenir. Genel olarak toplumumuzda çok yanlış olarak bilinen bir konu psikiyatrist ilaç yazan, psikolog ise terapi yapan kişi sanılmasıdır. Bunun doğrusu şöyledir. Size sadece bir doktor ilaç yazma yetkisine sahiptir. Psikiyatri uzmanları doktor olduğu için ilaç yazma yetkisine sahiptir. Bu demektir ki başvuran kişinin durumuna göre uygun seçenek ilaç yazmaksa ilaç yazabilir. Eğer gerekli görmüyorsa kişiye uygun psikoterapi yöntemlerinden birini seçerek ilaçsız tedavi ile seanslar sürdürülebilir. Birçok psikiyatri uzmanı 5 yıllık psikiyatri eğitimi dışında birçok psikioterapi yöntemi ile ilgili ayrıca yıllarca süren ek eğitimler alır. Psikoterapi eğitimleri uzun süreli eğitimlerdir. Sadece bir hafta sonu yada birkaç günlük kurslara katılarak terapist olunamaz.

Terapi yapma yetkisi uygun yerlerden psikoterapi eğitimi almış olan klinik psikolog ve psikiyatri uzmanlarına aittir.

Burada psikiyatrist ve psikolog ayrımından kısaca söz etmek gerekirse psikologlar doktor değildir, size ne ilaç yazma ne de sözel olarak ilaç önerme yetkisi yoktur. Terapi hizmeti için uzun süreli bir psikoterapi enstitüsünden eğitim almış psikiyatrist veya klinik psikoloğa başvuru yapabilirsiniz.

En iyi psikiyatrist size en uygun olan kişidir. Kendinizi bir hekime yakın hissetmeniz bazen psikiyatri uzmanının cinsiyetine, yaşına, giyinişine, görüşme odasına, sizi karşılama biçimine, yüz ifadesine ya da size tanıdığınız birini hatırlatmasına göre bile değişebilir. Görüldüğü gibi yukarıda bahsettiğim durumların hiçbiri psikiyatri uzmanının bilimsel donanımı, eğitimi ve bilgisi ile ilgili değildir. En iyi psikiyatrist araması yaparken hekimin aldığı ek terapi eğitimlerini de inceleyebilirsiniz.

En iyi psikiyatrist araması için internette dolaşırken aramak istediğiniz psikiyatri uzmanlarının seans (görüşme) sürelerini öğrenmeniz son derece önemlidir. Devlete bağlı kurumlarda çalışan çok ilgili ve bilgili psikiyatri uzmanları vardır. Muayenehanemde özel olarak çalışmamdan önce ben de devlet hastanesinde çalışıyordum. Bu gibi yerlerde sırada bekleyen hasta sayısının çok olması, başvuran kişilere yeterince zaman ayırmayı engellemektedir. Bu da öncelikli olarak mevcut sorunla hızlıca ilgilenmeye ve ilaç tedavisine daha kolay yönelmeye neden olmaktadır. Hastanelerde muayene odasının fiziki koşulları nedeniyle mahremiyetin sağlanması konusunda da çekinceler olabilir. Ayrıca zaman kısıtlılığı ve danışan sayısının çokluğu nedeniyle psikoterapi hizmeti vermek çok zorlaşır. Çünkü psikoterapi hizmeti verebilmek için uzun bir zaman ayrımak gereklidir. Bu da muayenehane ortamını avantajlı kılar. Böylece size ayrılan tam bir saatlik süre içinde sorununuzun araştırılması, anlaşılması ve uygun terapi yönteminin belirlenmesi mümkündür.

Kendinizi rahat hissedeceğiniz, duygu ve düşüncelerinizi yargılanmadan açıkça ifade edebileceğiniz, süreç ilerledikçe farkında olamadığınız duygu, düşünce ve davranışlarınızı keşfedebileceğiniz, kolay ulaşabileceğiniz, ilgisine ve bilgisine güvendiğiniz, size uzun zaman ayıran, açık yüreklilikle ilgi gösteren psikiyatrist  İzmir’de en iyi psikiyatristtir.